Monday 5 September 2011

putut :) diba :) dan kamu wahai sahabat :')


·         Assalamualaikum. Selamat pagi. Waktu sekarang menunjukkan tepat jam 1.49 a.m. hari ni banyak mengajar diba menjadi seorang dewasa. Ya Allah, Hamba Mu yang kerdil ini ingin memohon seribu keampunan kepada. Pada saat ni ketika ini, hati diba dah ditutup. Eh, jiwangggnyaaa. Hehe. Mana ada jiwang-2 ni. Diba nak start bercerita dengan hari raya. Pada hari Jumaat, 5 syawal, putut ada datang rumah. Ni kat kampong tau, bukan kat k.l. sebenarnya tak terjangka put betul-2 nak datang rumah tok. Ya Allah, time tu cuma Allah yang tahu betapa happynya hati diba ni. Kitorang dah macam kenal laamaaaa tau. I will miss her, I swear ! ya Allah, dia ni sangat lah cun orangnya. Tau tak, diba ni pendek gilaaa dari putut, haishhh =.= terserlah kependekan ku. Hehe. Diba happy tengok put dengan sara makan, comeeel sangat. Hihi. Put, thanks sebab sudi datang dari Alor Star. I will miss all of this. Apa yang diba tak boleh lupakan, diba bawak put pergi tengok masjid tu. Diba harap sangat time tu pintu yang kat area atas masjid tak kunci. Diba nak bawak put naik atas, hmmm. Tapi malangnya pihak masjid kunci. Putut dengan sara serba cun mengenakan PASHMINA sebagai  busana. Hehe. Diba dengan put banyak share benda- 2 baru. Put you are my bestfriend forever. Cuma dia yang memahami dan sentiasa membimbing diba. . put diba harap persahabatan kita akan kekal lama.  Btw, put, doctor yang 39 y/o tu bak diba pinjam jap. Nak belajar speak LONDON dengan dia. Hehe. Put, I loveee you <3 okee. to mama putut, thanks sudi hantar putut and sara ke rumah <3

·         Now diba nak share pasal seorangggggggggg ******. Diba bukan apa, diba tak suka di tipu. Kenapa mesti nak tipu dalam menjalinkan persahabatan ? kenapa mesti menipu dalam mengatur perjanjian ? kepada budak yang diba maksudkan ni, diba sayangg kat awak tau, tapi demi persahabatan kita.. diba tak nak ada sebarang penipuan. Diba menerima dengan seadanya. I’ve read all your message. Ya Allah, awak tahu tak yang awak tu memainkan perasaan manusia. Bukan sorang, tapi ramai. Awakk, saya ingat awak ni kuat agamanya., tahu apa yang salah dan betul, sebab bagi saya awak tu dah cukup besar nak bezakan antara betul dan salah.. antara dosa dan pahala. Awak, saya tak suka dengan cara awak menjajaja gambar awak merata, walaupun awak tak letak kat fb tapi saya tau awak menggunakan cellphone awak tu untuk bagi gambar kat orang, and awak mintak gambar orang., tahu awak tu  cukup cun sifat wajahnya. Tapi ingat lah, Allah yang menentukan berapa lama wajah awak tu bersama dengan awak. Awak, bila tengok wajah awak, semua kata awak baik, saya sangat kesal dan menyesal sebab saya kenal awak. Kenapa Allah menemukan saya dengan sang penipu macam awak ? jangan menggunakan kesempurnaan diri, dan kekayaan harta dalam kehidupan. Semua tu Allah bagi pinjam je. Jangan menggunakan rupa paras awak tu ke arah jalan yang dibenci Allah. Awak kenal saya sebagai sahabat dengan perangai saya yang macam kebudak-budakkan, tapi awak kena ingat di sebalik ceria saya terletaknya sifat dan sikap seorang perempuan yang berumur 15 tahun di mana dah mencapai tahap kematangan diri. Sudahlah, kalau nak nasihat pun saya rasa awak tak dengar. Sebab awak dah besar, to all readers, diba nak korang semua amik kisah diba ni sebagai panduan. Diba bukan bermaksud nak aibkan sesiapa. Rasanya, orang yang diba maksudkan ni pun taktau yang diri dia yang diba maksudkan.

·          Pesan diba :

  1. Gunalah pemberian Allah dengan sebaiknya.
  2.  Jujurlah dalam persahabatan.
  3. Tunaikan perjanjian yang telah kamu lafazkan dalam persahabatan.
  4. Jangan berjanji kalau tak boleh buat.


Kepada pembaca lelaki, diba ingatkan kamu semua supaya, jangan menabur kata-kata yang manis dekat perempuan, ingat nanti awak kena balik.. kang menyesal tak sudah.
Untuk pembaca perempuan pulak, diba harap, hati-2 dalam menjalinkan persahabatan dengan lelaki. Kawan dengan orang yang betul-2 kita percaya.

 Okee ? setakat tu je lah diba nak share. Diba doakan kepada sahabat diba, diba harap awak berubah. Jujur je dengan diba, diba tak marah., PROMISE ! okee. to PUTUT, iloveeeeyouuusomucccch my dear friend :)

macam ni lah namanya sahabat
salam ukhwah.

-dibakhairy

No comments: