Friday, 17 June 2011

hoi cuti ! :)

assalamualaikum. eh nak tau tak cuti ni jadi apa ? hmm. tak nak tau pun nak gtau jugak :)
HEHE. first day tak tau nak balik lagi atau tak. sebabb.. ada problem :( tapi tak apa.. adik diba yang kat kampung tu balik k.l.. jadi sempat lepas rindu. hmmm. macam macam kami bercerita. pasal tu pasal ni.. pastu nak dijadikan cerita, hari ketiga cuti baru boleh balik. :) hmmm, diba balik dengan maklongg. macam macam jadi tau :) tapi takyah la cerita :D maklong hantar diba betul-betul depan pintu rumah tok tau ;) HEHE hmmm. diba kalau nak cerita pasal cuti ni memang panjang., tapi diba nak ringkaskan. betul-betul ringkaskan. haaa, diba belajar banyak pasal macam macam lah. mulanya pasal hati. hati ni kan.. kita kena bagi makan tau. dengan ape ? dengan zikrullah. dekat kampung, hampir semua solat. sembahyang berjemaah dekat masjid, Ya Allah, tau tak best sangat, kat k.l tak dapat rasa macam ni. tapi dekat kampung dapat tau ;) hmmm, ada satu ceramah tu dia cakap pasal wanita2 yang masuk neraka. ni kira perempuan yang akan masuk neraka lah. haaa, macam  ni ciri-ciri dia :
1. perempuan yang tidak mendengar akan kata suaminya
2. perempuan yang mendedahkan aurat nya
3. perempuan yang memakai *makeup dan wangian*yang berlebih lebihan ketika keluar
-kita jika keluar rumah, tak guna kalau menutup aurat, tapi masih nampak urat2 tu. jadi tutuplah aurat selengkapnya.
haa.. takut tau.. :( hmm, jadi wahai kaum hawa, kamu jaga lah penampilan mu. haiya. pastu, diba selalunya text dengan putut atau zahidah,. takpun teha :) uh.. tertinggal satu benda. juliza dia balik kampung dia dekat Indonesia. hmm, dia kata bestt sangat kat sana. pastu ada satu ceramah ni, dia berkisar tentang guru, haaa. kita ni sebagai murid jangan persoalkan apa yang guru kita buat tau, sebab dia guru, dia lebih tau.. JADI kita hormat lah dia. hmmm. ada banyak tau cerita. pasal nabi kita pasal hidup kita, tapi malaslah nak menaip. oke oke. now diba nak masuk isu lain pulak. diba rasakan diba dah jalankan tanggungjawab diba sebagai rakan nasihat kawan diba. diba penat dah nasihat dia. dia bukan dengar pun. dia kutuk lagi ada la. jadi diba rasa nak amik jalan pintas, tak nak dah nasihat dia, okee. diba tau, diba ni tak cukup lagi ilmu dalam hati ni. tapi apa yang diba nasihatkan tu bukan benda yang boleh amik mudah. benda tu kalau lama-lama boleh memudaratkan. hmm. tapi apa kan daya. diba dah give up. diba pun insan biasa yang punya tahap kesabaran. Ya Allah, aku harap kau mengampunkan dosa hambaMu ini. buntu diba tau. macam mana nak hadap seorang rakan yang jerumuskan diri dia ke arah yang sesat, sedangkan kita dah sedaya upaya membantu dia. sebagai seorang rakan, hati ini sedih melihat kau yang sudah jauh tersasar. tapi apa yang diba harap, Allah tak marahkan diba, sebab tak terus bantu dia. diba harap Allah bukakan pintu hati dia dan berubah. diba tak tau lah macam mana. tapi harapan tulus dari seorang rakan mu ini, ingin melihat kau berubah tak kira walaupun sekecil zarah perubahan dirimu itu. diba cuma nak cerita kat korang yang cuti diba ni supercool ! HEHE. macam poyoss pulak :) tapi apa-apa pun., thanks membaca.

-adibahkhairy

No comments: