Thursday, 21 April 2011

dunia. kehidupan lumrah.

assalamualaikum. lame kan tak jejak ke sini. Ya Allah. hari ni kan nak dijadikan cerita ada sorang cikgu ni. masuk kelas diba ganti cikgu bm,.. sebenarnye, diba tau cikgu bm tak datang, jadi ingatkan nak buat bising lah hari ni. *heeee :D* tapi tak jadi. cikgu ni masuk die pun start bercerita. best tau. bile dengar die bercerita sayu je hati mendengar. rase jauh sangat ni dengan Allah. dulu sewaktu di dalam alam roh. ingat lagi kita berjanji denganNya, yang kita akan buat segala apa yang disuruh. tapi sekarang ? hmm. isshhh.. tak kan ? sekarang kita ingkar,.. bukan sebarang ingkar. kita ingkar dengan segalanya. dari segi ibadah, dan ibadat kita. perasan tak perasan.,. jauh sangat kita hanyutt ni. mampu tak kita nak berenang ke tepi balik nihhh ? hmmmm. tu lahh. kita memang creation yang bernama manusia. tapi kita mesti ingat creation ini sebaik baik creation tau.. haish.. kita ni tersasul jauh ni. sekarang ni,,,, kita kena.. mantapkan iman kita yang dulunye selembik jelly. teruk kan ? 'jika kita masih takut mendengar mati, dan takut mendengar azabnya. maka itulah iman' haaaaa... jadi kita takut tak dengar mati sekarang ? fikirfikirlah.. belum terlambat bertaubat. pintu taubat terbentang terbuka untuk kita. jadi jooooommmmmmmmmmmm taubat banyak2 ehhhh ! ingat tau.. nak jadi seorang yang istiqamah dalam ibadah dan ibadatnya memang susah, tapi bila kita mencuba.. Insya Allah, kita akan menjadi orang yang mantap ibadah dan ibadatnya :) tapi ingatlah kamu bahawa Allah itu Maha Pengampun.. dan Maha Pemberi Rahmat. jadi jangan lah kita sia sia kan wahai manusia :)

No comments: