Tuesday, 24 April 2012

renungan buat ahli-2 jannah :-)

Carilah LELAKI yang boleh mengingatkan mu tentang SEMBAHYANG,
=>Bukan LELAKI yang selalu mengajak TENGOK WAYANG..!

Carilah LELAKI yang selalu mengingatkan dirimu untuk MENGAJI,
=> Bukan LELAKI yang selalu mengajak mu SMS TIAP-TIAP HARI..!

Carilah LELAKI yang selalu mengingatkan mu tentang MENUTUP AURAT,
=> Bukan LELAKI yang hanya tahu nak MENGURAT..!

Carilah LELAKI yang boleh mengajar mu MENGHORMATI ORANG TUA,
=> Kerana disitu letaknya pintu SYURGA..!
 _________________________________________________

Seberat mana pun beban yang lelaki mampu angkat. Berat lagi 'tanggungjawab', sebab ada lelaki yang tak mampu memikul 'tanggungjawab'.
_________________________________________________

Bila melihat lelaki itu, kecintaanmu kepada Allah bertambah. Maka, pilihlah dia sebaiknya. :)
_________________________________________________

Jika Seorang LELAKi yg berani menyentuh tangan Wanita atau menciumnya...Lelaki ini bukan menyintaimu,,malah MENGHINA & MEMPERMAINKANMU..cinta ini dinamakan CINTA JIJIK & KOTOR.
__________________________________________________

Jika LELAKI ini benar-benar MENYINTAIMU..dia tidak akan pernah Menyentuhmu walaupun sedikit sebelum bernikah..kerana dia terlalu menjaga MARUAH mu dan ingin menikahimu secara halal duhai Wanita...Dan ini barulah dinamakan CINTA SEJATI..:')..

__________________________________________________

»Be careful…. if you make a women cry because
Allah the most high counts her tears.
A women came out of the rib of man,
not his feet to be walked on,
nor his head to be superior over;
she came from his side to be his companion,
under his arm to be protected, and
next to his heart to be be loved.«

__________________________________________________

Ya Allah, tutupkan perasaan aku terhadap dia yang tidak menghargai dengan sedaya usahaku sekalipun. Dan titipkan dan bukakanlah perasaan aku terhadap sidia yang tidak pernah jemu menunggu walaupun sedaya usaha aku menolaknya..

___________________________________

Apabila seorang suami keluar dari rumah untuk mencari rezeki, maka isteri dan anak yang soleh akan berpesan: "Janganlah mendapatkan rezeki yang tidak halal kerana sesungguhnya kami mampu menahan lapar dan dahaga, tetapi kami takkan mampu menahan seksa api neraka."

___________________________________________________

Bismillahirahmanirrahiim

Jodohku…..
Usah Kau Bimbang….
Usah kau Berduka….

Bila kita memang dijodohkan, apapun halangannya kita pasti akan disatukan dalam pernikahan. Namun bila memang kita tidak di jodohkan, apa pun usaha pastikan tiada hasilnya..

 Yaa ALLAH, ajarkan kami mencintai dengan sederhana, ajarkan kami agar lebih pandai memendam cinta, ajarkan kami untuk lebih mecintai-Mu dan kekasih-Mu..

Ya ALLAH jauhkan kami dari dosa dunia, jagalah dia dari dosa cinta, aku mencintainya kerana-Mu, aku pun rela melepaskannya apabila Engkau kehendaki dan gantikanlah yg terbaik menurut kehendak Engkau Ya Allah..


____________________________________________________




Jika RINDUKAN SESEORANG , PEJAMKANLAH MATA dan UCAPKANLAH :

" Ya Allah Aku rindukannya keranaMu Ya Allah , Jauhkanlah daku dari perkara yang membuatkan aku lupa kepadaMu . Aku semakin mengerti, ‘JARAK’ ini bukan untuk menghukumku..tetapi ‘JARAK’ ini untuk MENJAGA aku dan dia..

~ Dengan ‘JARAK’ ini aku dan dia berjanji untuk BERUBAH menjadi yang lebih baik..
~ Dengan JARAK ini aku dan dia berjanji untuk MEMPERBAIKI cinta kepada Ilahi..
~ Dengan jarak ini aku dan dia berjanji untuk MENCINTAI Pencipta kami lebih dari segalanya..
~ Dengan JARAK ini aku dan dia berjanji untuk MENDALAMI Islam hingga ke akar umbi..
~ Dan Dengan JARAK ini jua aku dan dia yakin andai tiba saatnya nanti, aku dan dia akan LEBIH BERSEDIA untuk melayari semua ini dengan jalan yang diredhai..

p/s : Terima kasih ya Allah kerana memberi PELUANG kepadaku melalui jalanMu ini..terima kasih kerana memberikan JARAK itu kepada aku dan dia..
♥♥"

~ Ungkapan ini bukan sahaja untuk pasangan suami isteri tetapi juga kepada sahabat-sahabat kita.. :-)

___________________________________________


“CARILAH”

LELAKI yang MAMPU menjadi IMAM untuk KAMU,
Yang MENITISKAN AIR MATANYA apabila MELIHAT
KESAKITAN KAMU KETIKA MELAHIRKAN ZURIATNYA ,
Dan LELAKI yang MEMBANGUNKAN KAMU untuk BERIBADAT
BERSAMA – SAMA DI SEPERTIGA MALAM .

JIKA PENCARIAN ITU TELAH KAMU TEMUI , JANGAN LUPA
BERSYUKUR KEPADA-NYA . jadilah, PERMAISURI HATINYA , PENEMAN DIKALA SUKA dan DUKA, PENGUBAT RINDU dan LARA.

____________________________________

dicopy dari facebook dan twitter untuk di jadikan santapan minda, rohani. 

dikhaskan untuk diri diba sendiri, pembaca blog diba, dan mungkin, "bakal zauj diba". InsyaAllah. MasyaAllah. SubhanAllah :-)




No comments: