Monday, 25 July 2011

no wonder :)


Sebenarnya diba ada something nak share. Ni apa yang sahabat diba pernah share ngan diba.  Dia pernah cerita tentang dua orang wali terbesar ALLAHRabiatul Adawiyah nama diberi. Beliau dilahirkan dalam sebuah keluarga yang miskin. Tapi apa yang menyebabkan dia ni jadi wali terbesar ALLAH ? Haaa. Ini kerana beliau ni suka bangun malam. Eh, bangun malam buat apa ? Buat solat tahajjud la. Dia bukan macam kita.. bangun malam tengok bola.. satu malam dia solat sebanyak 300 rakaat. MasyaAllah. Kita sampai tak angka tu ? Haaa. Renung-renungkan la ea 

Ada lagi seorang wali ALLAH. Seorang wanita yang bernama Sayyidah Nafisah.. satu malam dia baca 15 juz Al-Quran. Kita ni dah baca satu muka pun susah kan. Hmmm. Ajaib tak ajaib tangan dia ni.. apabila tangan dia menyentuh seorang kanak-kanak. Maka kanak-kanak tersebut menjadi seorang tahfiz. Ya ALLAH kedua orang hamba Mu ini sunggu hebat. Tidak dapat ditolak banding dengan hamba Mu sekarang. Sungguh besar kurnian Mu kepada manusia yang mengikut landasan Mu. Sahabat diba ada cakap yang kalau zaman sekarang ni, kalau orang ketuk kepala budak, bengong budak tu. Hehe. Tapi tu la. Ini sebenarnya pengajaran buat kita. Kalau kita ada Siti Nurhaliza untuk kita ikut sebagai penyanyi pilihan hati, kalau kita ada Daniel Radcliffe sebagai pelakon tambatan hati… kita ubahlah.. jadikanlah wali besar ALLAH ini sebagai idola yang kita patut contoh untuk mengejar syurga ALLAH.



-adibahkhairy

No comments: