Friday, 15 July 2011

assalamualaikum. :)

hai :) hmm, hari ni diba tak faham sangat kenapa dengan diba. setiap apa yang diba buat diba rasa tak lalui pun benda tuh. and satu lagi benda yang paling pentingg.. diba rasa jauh dengan Allah :| bukan sebarang jauh tau. diba rasa tak berapa tenteram. Haaa. lagi satu, diba tak suka orang yang suka sangat judge diba. ada la sorang tu, dia suka cakap mcam ni. *eeei, kau suka budak nii kan ?* haish, diba tak suka sangat orang cakap macamtu.  selagi tak keluar dari butir mulut diba, diba suka sape, jangan buat sebarang cerita eh ! diba bukan marah kat orang yang dok buat cerita tu, tapi dia kene tau la, diba tak suka orang cakap macamtu. jaga tepi kain anda sendiri. jangan dok nyebok ea :) hehehe. buat i'zatul izat's, lupakan apa diba cakap ea :) diba dah tak suka dah mana-2 manusia ni. tak sempurnaa manusia ni. hehe. diba nak ingatt kan korang hanya ALLAH yang dapat tarik hati diba ea, ingat tu ! tak da orang dalam hati ni. haaa, diba ada baca satu buku ni, dia cakap, kalau kita cinta akan manusia tu, lebihkanlah cinta kepada penciptanya, sesungguhNya, pencipta itulah yang melahirkan cinta kita kepada dia. tapi diba nak bagi pendapat diba laaa. diba rasa, diba nak straight cinta kepada pencipta diba. dia tiada tolak bandingnya. bagi diba, diba nak cipta cinta yang agung kepadaNya. sebab, antara orang yang masuk syurga, adalah orang yang usia mudanya bersungguh-sungguh mencari cinta Maha Kuasa :) jadi, jom la korang cari cinta yang Maha Kuasa. kalau perempuan misalnya, berebut-rebut cari cinta lelaki dan sebaliknya, sebaiknya, jomlah kita cari cinta pencipta kita yang membawa ke syurga InsyaAllah. Hehehe. diba terapkan benda ni dalam hati diba. diba nak semua pembaca buat benda yang sama ea. PLEASE :)

Sesungguhnya solatku, ibadahku, seluruh hidupku dan matiku hanya kepada Allah, Tuhan Pemerintah seluruh alam ! ♥ Allah :)

-ADIBAHKHAIRY

No comments: